Aquest web utilitza cookies per millorar l'experiència de navegació. Pots acceptar-les i continuar navegant o revisar les preferències de privacitat en qualsevol moment.
PSICOLOGIA I RELACIONS HUMANES
El proper dijous 23 d'octubre podrem assistir a la conferència "La por com a eina de control social" a càrrec de Cristina Sanchez Miret, doctora en sociologia

"LA POR COM A EINA DE CONTROL SOCIAL"
Hem de tenir por a la por, perquè és una arma de destrucció. Cadascú pot tenir les seves pròpies pors, n'hi ha d'individuals i de col·lectives; però en tots els casos, hi ha un gran component social en la por. Cada societat, en cada moment de la seva evolució, té unes pors concretes, atiades col·lectivament i amb una intencionalitat determinada. Per això parlem de la por com a eina de control social.

CRISTINA SANCHEZ MIRET
Doctora en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona des de l'any 1994, professora titular de sociologia des de l'any 1995.
Professora de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la UdG, del Màster Oficial Interunivesitari en Estudis de Dones, Gènere i Ciutadania i del Postgrau en Polítiques d'Igualtat de Gènere a la Gestió Pública.
Membre del Grup de Recerca IGESI Grup de Recerca Interdisciplinar en Gènere i Desigualtats Socials, i del Grup de Recerca ARPA d'Anàlisi de la recepció de les Pantalles Audiovisuals.
El seu àmbit de recerca és la desigualtat social en general i, específicament, relacionada amb el gènere, la classe social, l'estil de vida i la participació.
Col·labora amb la secció d'opinió del diari digital El Nacional i del Programa Planta Baixa de TV3 setmanalment i esporàdicament en d'altres mitjans de comunicació.

Dia: 23 d'octubre
Hora: 18:00h
Lloc: Centre Parroquial
Gravació de la conferència i el documental: "Davant del mirall" a càrrec de David Castelló i Josep Hernández, professors del Centre de Formació d'Adults Salvador Dalí, situat en seu penitenciària, i la participació dels protagonistes en Carlos i en Rubén.
El proper dijous 24 d'abril encetarem el tercer trimestre amb la projecció del documental "Davant del mirall" i posterior col·loqui a càrrec de David Castelló i Josep Hernández

"DAVANT DEL MIRALL"
En el marc del XXIX Concurs El Gust per la Lectura del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, dos alumnes del CFA Salvador Dalí, una escola d'adults ubicada en seu penitenciària, han elaborat un projecte audiovisual tot relacionant l'obra literària Les lleialtats, de Delphine de Vigan, amb la seva història personal i el seu testimoni vivencial.
Així doncs, el curtmetratge funciona com un mirall: s'hi succeeixen cites textuals del llibre de l'escriptora francesa amb el relat personal d'un dels alumnes, en Carlos. En aquest sentit, l'objectiu ha estat realçar el poder terapèutic de l'escriptura a l'hora d'afrontar, acceptar i visibilitzar el propi context personal, especialment travessat i condicionat per la situació de privació de llibertat.
En la mateixa direcció, el contingut audiovisual és la mostra fefaent de com les obres literàries travessen i interpel·len al lector des del pla més íntim i vivencial, atès que sovint parlen de les nostres pròpies històries. El curtmetratge, gravat, editat i produït pel periodista Àlex Puig Ros, de la productora Panot Films, pretén esdevenir una eina de transformació, de diàleg, de visibilització i d'humanització.
Prèviament al visionat del documental, un docent contextualitzarà la tasca educativa en un entorn com el penitenciari i un altre explicarà com ha funcionat el procés de creació del curtmetratge. Ens acompanyaran, també, els protagonistes del documental, en Carlos i en Rubén, que ens aproparan a la seva història i a una realitat estigmatitzada.

DAVID CASTELLÓ i JOSEP HERNÁNDEZ
Professors de l'Àmbit de la Comunicació del Centre de Formació d'Adults Salvador Dalí (situat en seu penitenciària) de La Roca del Vallès

Dia: 24 d'abril
Hora: 18:00h
Lloc: Centre Parroquial
Gravació de la conferència: "Memòria del futur. Per què reivindiquem la memòria històrica" a càrrec de Jordi Serrano, historiador
El proper dijous 6 de febrer podrem assistir a la conferència "Memòria de futur. Per què reivindiquem la memòria històrica" a càrrec de Jordi Serrano, historiador.

MEMÒRIA DE FUTUR
Intentarem explicar per què cal reivindicar la memòria democràtica i per què encara, quaranta anys després de l'inici de la democràcia, queda tant per fer.
Intentarem donar resposta a aquestes preguntes. Reivindiquem la memòria per fer justícia? Només per mirar al passat? Cal oblidar el passat? Per nosaltres mateixos? Per la Catalunya del futur?
Com es transmet la memòria sense paraules? Com es relaciona la memòria democràtica i la qualitat de la democràcia avui?

JORDI SERRANO
És historiador, rector de la Universitat Progressista d'Estiu de Catalunya. Director de Memòria del futur, secretari general del Moviment Laic i Progressista, fundador i president de la Lliga per la Laïcitat i exdirector de la Fundació Ferrer i Guàrdia. També ha sigut president de l'Escola Lliure El Sol i ha estat membre de la Federació dels Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya.
És autor de nombroses obres. Ha sigut director de la revista Espai de Llibertat i col·labora amb el Diari de Girona i el diari Ara.

Dia: 6 de febrer
Hora: 18:00h
Lloc: Centre Parroquial
Gravació de l'acte inaugural del curs 24-25. El monòleg teatral "Un fill del nostre temps" a càrrec de David Serrano i Marc Little
El proper dijous 3 d'octubre encetarem el curs 24-25 amb el monòleg teatral "Un fill del nostre temps", adaptació de la novel·la d'Ödon von Horváth a càrrec de David Serrano

"UN FILL DEL NOSTRE TEMPS"
Un noi jove sense futur ni expectatives s'allista a l'exercit gràcies a la propaganda, que el fa sentir especial, escollit per a una missió superior per a la pàtria.
Progressivament, el jove compromès i il·lusionat es va desencisant i va adonant-se de les falsedats de les promeses i es va convertint en un ésser entre escèptic i extremadament desencisat.
Una reflexió ferotge sobre els mecanismes que fan servir els totalitarismes que acaben derivant en un mal que ho destrueix tot, tant víctimes com victimaris.

DAVID SERRANO
Comença a Kalamar-SA teatre, entre 2004 i 2008. Posteriorment passa pel Teatre del Sol i finalment funda Somdos teatre el 2018. És expert en memòria i l'holocaust, amb una vintena de llibres publicats i documentals premiats sobre la matèria.
Marc Little és compositor i pianista

Dia: 3 d'octubre
Hora: 18h
Lloc: Centre Parroquial
El dia 8 de febrer hem programat la projecció del documental "Giza, la nena de la maleta", posterior col·loqui amb el seu director, David Serrano Blanquer, i també connectarem en directe amb Giza Alterwain.

"GIZA, LA NENA DE LA MALETA"
El documental explica la història de Giza Alterwajn, nascuda en el gueto de Varsòvia l'any 1940, d'on la van treure amagada dins d'una maleta abans del seu primer aniversari. Giza va sobreviure a la guerra a casa d'una família cristiana polonesa fins que, un cop acabat el conflicte, uns oncles biològics van endur-se-la a l'Uruguai. Després de 65 anys sense cap tipus de contacte, Giza i la seva germana adoptiva polonesa, Danusia Galkowa, es van retrobar a Polònia. Aquest documental l'ha realitzat un equip de professors de la Facultat de Comunicació Blanquerna: David Serrano com a director, Silvia Morón com a redactora i productora i Jaume Benet com a realitzador.
Giza, la niña de la maleta va ser guardonat amb el Premio al Mejor Largometraje en el Festival de Cine Judío de Punta del Este, Uruguay
a càrrec de Leire Pi, alumna de l'Institut d'Argentona.
Aquest és un dels treballs de recerca seleccionat enguany.
El dia14 de novembre: com a complement de la segona conferencia del monogràfic "La Europa del Segle XX" es projectarà la pel·licula "Octubre" de Sergei Eisenstein i Grigori Aleksandrov, que fà referencia a la Revolució Russa.
El dia 2 de novembre de 2023, com a tercera conferència del trimestre i després de la primera del Monogràfic; es presentarà
"El Sexe no es Jubila" a càrrec de Roser Civit Rey

Rondant els 65 anys, ens acostumen a jubilar.
Com afecta a la sexualitat? Aquesta també es jubila? Quan acaba, exactament? Què ens preocupa? Quin s factors ens afecten? De quins mites estem presoners?
Però... Què és, exactament, la sexualitat?"
De tot això i més, en parlarem el proper dijous 2 de novembre, juntament amb la Roser Civit Re.

ROSER CIVIT REY
Psicòloga sanitària, especialitzada en salut mental, sexualitat i parella.
El dia 19 d'octubre de 2023 i corresponent a la segona conferencia del trimestre es va oferir "El Mon dels Castellers" a càrrec de Jordi Miró

JORDI MIRÓ
Nascut a Barcelona el 1962. Empresari, apassionat dels castells i de la cultura catalana. Nét de casteller. De la Colla Joves dels Xiquets de Valls i de la Colla dels Torraires de Montblanc.
Estudiós del món Casteller i amb vocació de transferir la seva passió pels valors del món dels Castells.

Podeu veure un video en aquest enllaç de youtube https://youtu.be/hynqWA7XAs4
El dia 6 d'octubre de 2022 L'ACTE ORGANITZAT PER L'AJUNTAMENT D'ARGENTONA i com a inauguració del curs 2022/2023, es va oferir la lectura teatralitzada de "Domicili Inconegut" a càrrec del Grup Teatral SOMDOS integrat per dos actors i amb el suport d'un violoncel i un violí.

"Domicili inconegut", una obra de passat i de present. Es tracta d'una adaptació inspirada en l'obra de l'escriptora Kressmann Taylor, escrita el 1938. Una reflexió sobre els totalitarismes i sobre la manera de fer-los front. Un cant compromès a la diversitat en tot sentit. Amistat, odi, venjança s'entrellacen en un seguit de cartes trepidants que porten vers un final absolutament inesperat.

El fòrum posterior té l'al·licient que l'actor David Serrano és doctor en Filologia Catalana, especialitzat en l'Holocaust des de fa 25 anys, al voltant del qual ha publicat una vintena de volums i ha dirigit 3 documentals premiats internacionalment.

El 27 de gener de 2022, la ponent Dra.Carme Valls i Llobet ens ha ofert aquesta interessant conferència "La salut i les trampes de gènere i pobresa"

Dra. Carme Valls i Llobet

Llicenciada en Medicina per la Universitat de Barcelona, és una política i metgessa catalana, especialitzada en endocrinologia i diputada al Parlament de Catalunya en la V i VI legislatures. El 2020 va rebre la Creu de Sant Jordi.

Es una lluitadora en defensa de les dones i ha estat professora a la Universitat de Barcelona de l'assignatura Dones i homes: epidemiologia de les diferències.

L'any 2018 va obtenir el Premi Bones Pràctiques de Comunicació no sexista que atorga l'Associació de Dones Periodistes de Catalunya, per la qualitat en la recerca i la divulgació sobre la salut de les dones'
La Universitat Pompeu Fabra proposa un cicle de conferències que tracta tant temes de cultura general com de política, d'història, de biomedicina, d'ètica, de filosofia, de psicologia o d'economia, sempre en format de diàleg entre dos experts que pertanyen a diferents camps del saber.

Cal inscriure-s'hi prèviament. L'aforament és limitat.

Us agrairem que en feu difusió entre els vostres contactes. Clicar per ampliar la informació



Enllaç per la Inscripció : 'http://mail.google.com/mail/u/0/?tab=wm&ogbl#inbox/FMfcgxwGCtGfSlrndThNwDqBdQBpLXWL' target='_blank'>
El dijous 11 d'octubre vàrem presentar la conferència "Dret a morir dignament. Els drets que tenim i els que encara ens falten", a càrrec d'Isabel Alonso, presidenta de l'associació DMD a Catalunya. Ens va parlar sobre la legislació actual que regula cures pal·liatives, a qui van adreçades, quina és la seva legislació i de l'eutanàsia, legislació actual i perspectives de futur.